הסעות במגזר החרדי

מערכת שורש  כז חשוון, תשעט  11/5/2018

מה נדרש מנהג הסעות במגזר החרדי?
.......................

הסעות במגזר החרדי
אל תנאי הסף הנדרשים מכל נהג כדי שיימצא כשיר וראוי לספק שירותי הסעה נוספים עוד אחדים כאשר מדובר בחברה הסעות בכלל ובנהג שאמור לספק שירותי הסעות במגזר החרדי בפרט.

על נהגים המספקים שירות זה להקפיד על הרגישות המובנת של הלקוחות שלהם, להימנע מכל חילול שבת, לנהוג באופן המכבד את אורח חייהם, לשמור מרחק נגיעה באופן מחמיר. חברת ההסעות שנדרשת לספק הסעות לאנשים הנמנים עם המגזר החרדי ודאי מודעת לייחוד ולרגישות. בין השאר ודאי נדרש לכבד את מנהגי העדה, לרבות הימנעות מהשמעת מוזיקה רועשת או תכניות מלל שקיים בהן חשש מהשמעה וממילא מהאזנה לדברי כפירה העלולים להיות משודרים בהן.

הסעות במגזר החרדי הן הסעות אל מקומות שונים שבהם מקיים הציבור לימודים או תפילות, אירועים מסוימים בכלל ושמחות בפרט. כאשר מתקיימת הסעה אל לוויה או אל ניחום אבלים, ודאי נדרשת ומתחייבת שמירה קפדנית יותר על אווירה המכבדת את הכאב ואת הצער.
בהעדר רכבים פרטיים, הסעות במגזר החרדי הן האמצעי היחיד של לא מעט מהאנשים בציבור החרדי להגיע ממקום אל מקום. התלות שלהם בהסעה היא מוחלטת מכל הבחינות לכן חשוב להשרות עליהם אווירה נעימה במהלך הנסיעה ולתת להם תחושה כי ההגה מסור בידיו של נהג מקצועי קשוב לבקשותיהם.

חשיבות גדולה לפרטים קטנים
על נהג חברת ההסעות להופיע באופן ייצוגי מכל הבחינות: לבוש, דיבור, שפת גוף. גם לפרטים הקטנים לכאורה יש חשיבות גדולה, ודאי כאשר ההתקשרות עם חברת ההסעות אינה מתמצה בהזמנת שירות חד פעמית אלא מתקיימת על בסיס קבוע ומתמשך לתקופה ארוכה.
ואחרי שאמרנו זאת, או, אם לדייק- לפני כן, כאשר מזמינים הסעות מחברת הסעות חשוב לוודא כי יש בידיה אישורים נדרשים וכי נהגיה כשירים לנהיגה מכל הבחינות. שהם בעלי ניסיון בהסעות. חשוב לוודא מבעוד מועד כי במקרה של תקלה ברכב ההסעות יגיע בהקדם האפשרי רכב חלופי. יש לכלול סעיף חשוב זה בהסכם החתום או בזיכרון הדברים, ודאי כאשר יש חשיבות רבה להגעה למקום מסוים בשעה נקובה.